A ValDeal Innovációs Zrt. kiemelt partnerei:


A ValDeal Innovációs Zrt. tevékenységét a
Nemzeti Kutatási és Technológiai Hivatal támogatja,
melynek forrása a Kutatási és Technológiai Innovációs Alap.


 
 
Tekintse meg Polgárné Májer Ildikó, az ISC Csoport alapítójának köszöntőjét!


 
 

Eredményhirdetés

A ValDeal második projektgyűjtő versenyében kiválasztott 28 legígéretesebb projekt gazdáját április 24-én személyesen köszöntöttük a budapesti Károlyi-Csekonics palotában. Tekintse meg összefoglalónkat!

Az összefoglalót ide kattintva nézheti meg nagyobb méretben.





ValDeal Innovations Zrt. is full member of EBN and participates in the EurOffice Services (EOS) inititative.

Innovációs hírek

Fájdalmat okozhat az alacsony D vitamin szint

A D vitamin alacsony szintje is hatással van a krónikus fájdalmakra, legalábbis a nőknél – állítják angol tudósok.

A londoni Institute of Child Health csapata szerint átlagosan 10 emberből egy szenved krónikus fájdalomtól. Az okok egyelőre még nem teljesen ismertek, de a kutatók szerint a nőknél a D vitamin szintje fontos szerepet játszhat a krónikus fájdalom kialakulásában. A napfény vitaminja, a D vitamin a kutatók szerint csak a nőknél van hatással a krónikus fájdalmakra, úgy tűnik, hogy a férfiaknál nincs ilyen összefüggés. A D vitamin, amely a csontok egészséges kialakulásában játszik szerepet olajos halakban, margarinban, a tojássárgájában van jelen és természetesen a napfény hatására a testben termelődik. A kutatók a krónikus fájdalom okainak felderítésére 7 ezer, 45 éves férfit és nőt vizsgáltak meg. Főként azoknál észlelték a krónikus fájdalmat, akik dohányoztak, de nem ittak, túlsúlyosak voltak, vagy épp nem volt megfelelő a súlyuk. A vizsgálat azonban még egy meglepetést hozott, a D vitamin szintjét is kapcsolatba tudták hozni a tudósok a nőknél a krónikus fájdalommal. A vitamin szintje független volt az életmódtól, a páciens szociális helyzetétől, fizikai aktivitásától, vagy a szabadban eltöltött óráktól. Azok a hölgyek, akiknek a D vitamin szintje 75 és 99 mmol/liter közé esett - ennyi szükséges az egészséges csontozathoz - sokkal kevésbé szenvedtek a krónikus fájdalomtól. Míg azok a nők, akiknek a D vitamin szintje kevesebb volt 25 mmol/liternél nagyobb arányban éreztek fájdalmat. Épp ezért gondolják úgy a kutatók, hogy D vitamin szedésével talán megelőzhető ezeknél az embereknél a krónikus fájdalom kialakulása. Persze a mennyiségre nagyon vigyázni kell, mivel ha valaki túl sok D vitamint fogyaszt, akkor az mérgezést és a vérben magas kalciumszintet eredményez. A szakemberek szerint az emberek nagy többsége elegendő D vitaminhoz jut az ételekből, valamint a napon töltött percekkel. BBC News